הפגנות השמאל: נחסמה הכניסה לטרמינל 3 בנתב"ג

איתי גדסי 1 Comment on הפגנות השמאל: נחסמה הכניסה לטרמינל 3 בנתב"ג

חסימות ושיבושי תנועה במסגרת הפגנות השמאל. המפגינים חסמו הבוקר את הכניסה לטרמינל 3 בנתב"ג

נתב"ג צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המחאה נגד הממשלה: חסימות ושיבושי תנועה קשים הבוקר (חמישי) במסגרת הפגנות השמאל. למרות אמירות של המשטרה שלא תאפשר את חסימת הכניסות לנתב"ג המפגינים חסמו הבוקר את הכניסה לטרמינל 3.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהגיע לחפ"ק המשטרה בנתב"ג אמר כי לא יאפשר חסימות כבישים של אנרכיסטים.

קצין חקירות במרחב נתב"ג פקד דוד שלמה הזהיר כי חסימת הצירים לנתב"ג עלולה לסכן חיי אדם.

video
play-sharp-fill

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים סביב נתב"ג וכבר הציבה מכת"זית בסמוך לנמל התעופה. חסימות ועומסים גם בצומת אבן גבירול- בתל אביב וגם הגשר מעל כביש 5 במחלף הכפר הירוק לשני הכיוונים.  בנוסף חסמו מפגינים את בסירות את הנתיב הימי המוביל לנמל חיפה. לפי שעה המשטרה מאפשרת למפגינים למחות.

מוקדם יותר היום פרצו מספר מפגינים באלימות את למשרדי פורום קהלת בירושלים וחסמו את דלת הכניסה בחוטי תיל ובשקי מלט. שישה מפגינים נעצרו. פורום קהלת מפרסם בין השאר ניירות עמדה התומכות ברפורמה המשפטית.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, מתח ביקורת על הפריצה ואמר כי לא מדובר בחציית קו אדום אלאה קו שחור. לדבריו "ארגוני חברה אזרחית הם נשמת אפה של מדינה דמוקרטית ולא פוגעים בהם בשום מצב".

בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ פנה הבוקר ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה, בדרישה למנוע את מעורבותו של השר איתמר בן גביר בהחלטות המבצעיות של המשטרה בכל הנוגע למחאה נגד רפורמת המשפט. במכתבו טוען גנץ כי השר בן גביר "עושה שימוש פוליטי במשטרת ישראל ובמתקניה".

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד מתחה ביקורת על ארגוני המחאה. בראיון לאיתי גדסי ויענקלה פרידמן היא ותהתה מי ממן את כל פעילות המחאות האלימות.

לצד זאת כאמור נמשכות השיחות על מנת להגיע לפשרה. אתמול היועצת המשפטית לממשלה התירה למזכיר הממשלה יוסי פוקס להיות מעורב במגעים לפתירת המשבר, אך מבלי לשוחח על כך עם ראש הממשלה שחתם על הסכם ניגוד עניינים בנושא. פוקס הבהיר שמתווה אלבשן-פרידמן הוא בסיס למשא ומתן, אך הימין לא יקבל אותו כפי שהוא.



1 תגובות

מיין תגובות